Monday 3 October 2016

Kuidas (mitte?)kirjutada soovituskirja


Alustuseks üks „I royally forked up“/"that’s bullshirt“, sest ma suutsin selle postituse üks kord valmis kirjutada ja siis blogger kaotas kõik ära. Või noh, eks ikka mina kaotasin, aga see leht on lihtsalt väga kasutajavaenulik. Igatahes, üritame siis taastada miskit ajukurdude vahelt, aga selge on see, et esimene versioon oli kindlasti igast küljest parem. Esimene nõuanne, kuidas kindlasti mitte kirjutada midagi: otse veebi. Aga, asugem soovituskirja juurde.

Remark. Kuigi postitus põhineb reaalelulistel sündmustel, on siia vastavalt autori (ehk siis minu) fantaasialennule lisatud poolfakte ja vimkasid.

Paar nädalat tagasi avastasin oma postkastist kirja, kus rõhuti kavalalt minu aktiivsusele robootikaõpetajana ning uuriti, et kas äkki oleksin nõus soovituskirja kirjutama. Võttes arvesse, et küsijaks oli keegi, kellelt olen abi ja toetust saanud ning vaid positiivseid kogemusi, siis ei tulnud just kaua mõelda, et jaatav vastus anda. 

Kuna aga minu näol tegemist tasa ja targu liikujaga, kellelt varem taolist kirjutist pole küsitud, siis enne otsisin veidi internetist soovituskirjade kohta infot. Näiteks, mis vormingus peaks olema. Selgus, et täiesti suva. Peaasi, et igav. 

„Mart Mesilane on meil töötanud nii ja nii kaua. Tema ülesanded olid need ja need. Ta oli väga tubli, töökas ja hoolas. Bla. Bla. Bla.“

Endale seadsin eesmärgiks kirjutada üks piisavalt ametlik, kuid samas südamest tulnud soovitus.

Järgnevalt jagangi nimekirja, milliseid soovitusi järgida (või mitte) eduka (soovitus)kirja kirjutamiseks:
  1. Istu tugitooli, võta arvuti sülle ja kiiguta ennast kergelt edasi-tagasi, samal ajal korrutades “ma ei oska, ma ei oska, ma ei oska.“
  2. Röögata ettearvamatult “EMME! MA EI SUUDA!“
  3. Kurda Facebookis kõigile online’s olevatele sõpradele, milline põmmpea sa oled.
  4. Käi toas edasi-tagasi või ringiratast (vastavalt võimalusele) ja pobise aeg-ajalt omaette „miks ma küll selle kohutuse endale võtsin?“
  5. Ava pudel veini ja tühjenda sellest osa klaasi. Aseta see enda tooli kõrvale põrandale. Edasi, kas:
    a) aja klaas kogemata ümber, kuluta niigi vähene aeg koristamisele ja täida klaas uuesti;
    b) avasta veini seest kari pidutsevaid äädikakärbseid, kalla vein kraanikausist alla ja täida klaas uuesti.
  6. Võta lonks veini.
  7. Võta veel üks lonks veini.
  8. Võta veel paar lonksu veini.
  9. Kirjuta suurepärane soovituskiri, mis on professionaalne, kuid samas isiklik.
  10. Ole endaga rahul ja naudi pudelisse järele jäänud veini.
Disclaimer. Kuigi postitusest võib jääda mulje, et kirjaga on seotud negatiivsed tunded, siis võin puhta südametunnistusega kinnitada, et nii see kindlasti ei ole!

No comments:

Post a Comment