Saturday 22 October 2016

Šotlased siin, šotlased seal, šotlased iga nurga peal!


Täna tehti mulle selgeks, et šoti terjerite kontsentratsioon mu kodus on ülimalt kõrge. Loomulikult oleneb see sellest, millist mõõdupuud kasutada, aga eks ta eesti keskmisest pügala või paari jagu kõrgem ole. See aga pole üldsegi minu süü.... Või siis vähemalt annab seda süüd veidi jagada.

Wikipedia
"Šoti terjer on oma välimuse poolest arvatavasti üks maailma tuntumaid koeratõuge. Väike, vahva sell, keda rahvas ka “kingaharjaks” või “habeks” kutsunud, toob naeratuse suule kõigile, kellele koer vastu tuleb." Nii räägib Lemmikloom. On see nii või ei, eriti Eestis, on raske öelda, aga kindlasti on ta selline koer, kes naljalt märkamata ei jää. Üks igavene isepäine kutsik, kellega maade jagamiseks peab kõvasti närvi olema. Meil peres on suur side šotlastega, sest aastaid oli lemmikloomaks üks hämmastavalt hea iseloomuga habemik Shalimar. 

Praegu aga minu elamises ringi vaadates jääb pea igas toas pilk šoti terjerile pidama. Võiksin ju kirjeldada, aga palju lõbusam on piltidega. Enne aga kui kõik viimase tunni jooksul tehtud pildid üles laen, pean tegema nimekirja asjadest, millest ühel või teisel põhjusel pilte teha ei andnud. Tõele au andes ei ole tegemist vaid minu šotlastega, vaid süü jagamiseks lisan siia emagi kollektsiooni kuuluvad esemed.

Igatahes, nimekiri asjadest, mis piltidele ei saanud, on järgmine: kohvikannusoojendaja, käterätik, sall, ukseraskus, portselankuju, kingikott, pidžaama. 

Kogu asjade loetlemise hullus sai alguse väga ägedast kingitusest, mis Liis oma pisikeste sõrmekestega valmis meisterdas:


Nüüd on teepakikesed kõik šotlased. Ainus häda, et enam ei saa teed juua, sest ei raatsi šotlase pakikesi ega teekotikesei pärast ära visata.

Kõige uuem ja üliäge eesti käsitöö tuli Puupaganatelt. Hetkel saan veel ise imetleda enda elutoas, aga varsti kolib ema juurde, kus hakkab seina peal tiksuma.

                              

Lisaks leiab mu riiulitelt kõikvõimalikest materjalidest ja eesmärkidel šotlasi. Õnneks enamalt jaolt küll kasulikud, v.a helkur, sest seda ma ei raatsi lihtsalt kasutada suures hirmus see ära kaotada.






Ega pääse ka mu garderoob koertest. 





Soojakott ootab juba talve, et mind soojendada ja ukski on šotlase hoolsa valve all.

No comments:

Post a Comment