Kes mind teavad piisavalt hästi, saavad aru, et päev, mida
ma kirjeldama hakkan, on minu jaoks täiesti harukordne, sest suhe minu ja mu
auto (ristitud Seemnekeseseks) vahel on kergelt parasiitne. Kes parasiidi
rollis on, seda pole ma enda jaoks veel selgeks teinud. Päevad, mil ma
autorooli ei istu, on tavaliselt need, kus ma koduuksest ninagi välja ei pista.
Eile tekkis aga võimalus teisipäevane traditsiooniline Tallinn-Vinni-Tallinn
marsruut keerata käänulisemaks ning vahele pressida ka peatus Rakveres, kust
edasi laenatud autoga Vinni ja Rakverre tagasi sain. Lõpuks veel
Rakvere-Tallinn marsruut vennaraasu autos. Ehk siis Seemneke jäi täna
Tallinnasse puhkama ja mina sain omamoodi päeva osaliseks.
Taaskord, et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada
sellest, et plaan oli 9.30 bussile jõuda. Kui äratuskell 8millegagi plärisema
hakkas, siis oli selge, et ma nii pea voodist välja ei saa. Lõpuks andsin alla
ning nihutasin äratuskella edasi, et järgmise bussi peale jõuda. 1:0 auto
kasuks, sest mulle meeldib minu uni, eriti hommikuti kui ärgata tuleb. Õhtuse
unega on veidi teised lood, mulle meeldiks see väga, kuid unel endal teised
plaanid.
Astusin siis koduuksest välja, seljakott seljas ja keha
külmast krampis. Tekkis kohe mõte, et keeraks ümber ja otsiks auto võtmed üles.
Õnneks või kahjuks oli uks mu selja taga juba kinni tõmmatud ning ema keeras
julma heli saatel võtit lukuaugus. Selge, taganemisteed ei ole. Kui edasi, siis
edasi, mõtlesin kui läbi sõrmi külmetava tuule Kristiine keskuse poole astusin
ja heldiva südamega mõtlesin nii istme- kui roolisoojendusele, mis mind autos
oleks hellitanud. Sorry, ühistransport, aga 2:0 Seemnekesele, sest lisaks
unele olen ma väga kiindunud ka soojusesse (või pigem mitte-külmetamisse).
Inimesed, inimesed, inimesed…. Iseenesest on väga huvitav
näha-kuulda kogu seda inimmassi, kes tänavatel liigub. Nagu minu isiklik
laborirottide pesakond, keda jälgida, tähelepanekuid teha ja ühtteist õppida.
Ka autoga sõites on see võimalik, aga selle eksperimendi tulemused on
etteaimatavad metallkastide tõttu meie ümber, mis toovad inimestes eriti
säravalt esile nende puudujäägid. Samas, nagu väga elavalt just paar pinki
eemal istuv „härra“ meenutas valju telefonikõnega „no p***i, ma otsin malaka
välja“, siis autos valin mina helitaseme (nii valjuselt kui intelligentsilt).
Seega seis jääb viiki ning mõlemad osapooled saavad punkti (3:1 Seemnekese
kasuks).
Õpetajana ei tea ma kunagi, mida kus ja mis hetkel mul vaja
läheb. Sama teema on geopeitudes. Lisada juurde veel, et pidevalt saab autost
kaubaauto, kus veetakse kõike alates briketist kuni õhupallideni, siis sellest
lähtudes on mu auto peaaegu alati seapesa, kuid samas leiab sealt kõik vajaliku
(kohati ka täiesti mittevajaliku). See mugavus, mis tuleneb hästivarustatud
autost, annab punkti Seemnekesele (4:1).
Lühidalt mõeldes veel faktoritele nagu hind, mugavus,
liikumisvabadus, efektiivsus ja ajakulu/ajaraisk, on lõppskoor järgmine:
Seemneke 7:5 Ühistransport
Tunnistan ausalt, et skoor on ühtlasem kui ma oleks
ennustada osanud. Kui palju ja milliste liiklusvahenditega edaspidi liiklen, näitab tulevik,
sest isegi parimad selgeltnägijad ei suudaks seda praegu ette näha.
No comments:
Post a Comment