Saturday 8 October 2016

Vaimu alternatiivsed energiaallikad

Keegi kuskil millalgi on öelnud, et kui inimene tunneb ennast hinnatuna, teeb ta rohkem kui temalt eeldatakse. 
Täpselt nii!

Kuidas täpselt siis teha nii, et inimesed su ümber, nii võõrad kui tuttavad, pere kui sõbrad, tunneksid ennast hästi ja õnnelikult. Mida rõõmsamad on individuaalselt inimesed, seda rohkem positiivsust lisavad nad oma kogukonda. Inimeste tujud on kui nakkushaigus. Pole vahet, kas tuju on hea või halb, meie ajus on mingi osa, mis peegeldab ja lisaks ka matkib teiste tundeid ja emotsioone. Lihtsakoeliselt asjale lähenedes - kuidas küla koerale, nõnda koer külale. Ehk, sinu naeratus toodab naeratusi juurde; sinu kurjus toodab kurjust. 

Miks ma selle teema peale aga mõtlema hakkasin? Kolmapäev oli õpetajate päev. Ma ei teadnudki enne, kui helistas üks lapsevanem ning enne kui oma mure juurde asus, soovis head õpetajate päeva. Ma pobisesin vastu, et aitäh, sest mul on alati tunne, et ma olen pool-õpetaja ning ikka pigem huviringi juhendaja. Lapsed küll juhendajaks ei kutsu, ikka õpetaja või Mai. Igatahes, kõne ununes ruttu ning jõudis kätte reedene päev. Enne tundi tuli kõige pealt üks neiu ning mõni minut hiljem noormees, mõlemal lilleõis käes ja soovisid tagantjärgi ilusat õpetajate päeva. Tore tunne oli. 

Üht või teistlaadi väikseid ja ka suuremaid üllatusi olen oma lühikese robomamma karjääri jooksul kogenud. Rõhk on sõnal üllatus, sest ei oota ma ei kooli alguse ega lõpu, õpetajate-, naiste- või muude päevade puhul miskit, kuid päris tihti on juhtunud, et kas lapsed või lapsevanemad üllatavad mind miskiga, mis annab mulle mõista, et minu tööd kas hinnatakse või peetakse mind mingil muul mulle teadmata põhjusel meeles.


Mis mulle siis lapsed värisevail käsil ja naerul suil toonud on? Kommi, (käsitöö)šokolaadi ja šokolaadikomme, õunu, lõikelilli ja potililli, isejoonistatud kaarte, pilte ja plakateid. Lisagem siia veel lapsevanemate poolt juustukorvikese ja reisi ning ma võin üpris enesekindlalt öelda, et minu alternatiivseks lisaenergiaallikaks on minu õpilased ja nende vanemad, kes õnneks mitte liiga tihti ja mitte liiga suurtes kogustes meelde tuletavad, et nad minu pingutusi ringijuhendajana hindavad. 
Laagri lapsevanematelt reis Riiga. Aitäh! :D

No comments:

Post a Comment